Feedback
x

Reken maar!
Wat zijn de pijlers van goed rekenonderwijs? En hoe neem je het rekenonderwijs jouw school onder de loep? Wij gaan in op de geschiedenis van het rekenonderwijs om inzicht te krijgen in de opbouw van de rekenmethode en en de cursus gaat in op de rekenkundige ontwikkeling van kinderen. Aan de hand van de eigen rekenmethode leren we om te herkennen hoe een leerlijn is opgebouwd in hoofdfasen.

Over deze cursus
Data en locaties
Kosten
Aanmelden

Praktische informatie

Duur

4 uur

Locatie en Data

In overleg met het team

Kosten

Teams: 1200 euro

Naar het cursusoverzicht

Wat zijn de pijlers van goed rekenonderwijs? En hoe neem je het rekenonderwijs jouw school onder de loep? Wij gaan in op de geschiedenis van het rekenonderwijs om inzicht te krijgen in de opbouw van de rekenmethode en en de cursus gaat in op de rekenkundige ontwikkeling van kinderen. Aan de hand van de eigen rekenmethode leren we om te herkennen hoe een leerlijn is opgebouwd in hoofdfasen. Dit hoofdfasenmodel (uit het protocol Ernstige RekenWiskundeproblemen en Dyscalculie) gebruiken we om meer grip te krijgen op de leerlijnen in de eigen rekenmethode en om beter aan te kunnen sluiten bij de ontwikkeling van de kinderen uit jouw groep. Tenslotte bekijken we allerlei materialen die u bij het rekenen kunt gebruiken. Hierbij gaat het ook met name om het zinvol en doelgericht leren inzetten van deze materialen, binnen de verschillende hoofdfasen.

Deze cursus:

  • duurt 4 uur (studiebelasting: 4 uur)
  • deze cursus is geaccrediteerd bij het Register Leraar voor 4RU
  • bevat een certificaat dat wordt afgegeven na het volgen van de cursus
  • biedt studiemateriaal dat is inbegrepen. De presentatie is ook achteraf beschikbaar voor de cursist.

 

Data en (externe) locatie nader te bepalen in overleg met het team.

 

In company

De teamprijs is 1200 euro* op basis van maximaal 20 personen.

* Prijswijzigingen voorbehouden

Aanmelden
Lees verder

Ervaringen

Wat is nu een effectieve manier om feedback te geven tijdens het oefenen?

Als ouder wil je je kind met dyslexie graag helpen, maar dat is niet altijd even makkelijk als je kind steeds dezelfde fouten maakt ...

Lees de tips van Francijn

"Diëm hoeft niet altijd meer te gokken, maar weet steeds vaker hoe je iets moet schrijven. Dat maakt hem een stuk zelfverzekerder."

Sinds maart 2017 is Diëm, 9 jaar, in behandeling bij het RID. Zijn moeder vertelt over de voortgang van de behandeling.

Lees het verhaal van Diëm

Hoe verloopt de diagnose van dyslexie?

Lauren heeft moeite om mee te komen met het leesniveau van haar klas, ondanks extra bijlessen. Er is een vermoeden van dyslexie.

Bekijk de video

Klokkijken? Daar wordt Ellemijn niet meer zenuwachtig van!

De moeite die Ellemijn had met rekenen werd steeds vaker duidelijk. Hoeveelheden achter de getallen inschatten lukte niet, de 11 en de 12 verwisselde zij continu ...

Lees het verhaal van Ellemijn

Sophie: “Je hoeft je niet te schamen als je dyslexie hebt. En je moet ook niet onzeker zijn want iedereen is bijzonder op zijn of haar eigen manier.”

Sophie (13 jaar) is dit jaar gestart op de middelbare school op de Mavo van Scala Teteringen. Vorig jaar heeft ze haar behandeling bij het RID afgerond.

Lees het verhaal van Sophie

Caitlyn is nu veel zelfverzekerder, ze had zichzelf wijsgemaakt dat ze dom was.

Vanaf het schooljaar 2017-2018 is Caitlyn begonnen aan haar dyslexiebehandeling bij het RID in Almere. Inmiddels zijn wij 8 maanden verder en merken wij echt verschil!

Lees de ervaring van Vanessa, moeder van Caitlyn

"Trots ben ik elke keer weer als ik zie hoe hard een kind gegroeid is tijdens de behandeling bij het RID."

In de 20 jaar dat ik werkzaam ben als behandelaar heb ik vele kinderen zien komen en gaan. Van heel jong tot 'al' op de middelbare school, van vriendjes ...

Lees het verhaal van Ellen

RID bij jou in de buurt

Postcode of plaatsnaam
Gebruik mijn huidige locatie