Loket Dyslexie
In opdracht van de regio Noord-Veluwe heeft RID het Loket dyslexie opgericht. Hier beoordelen wij dossiers, geven wij feedback aan scholen en zorgen wij voor een goed vervolgtraject. Zo wordt de toegang tot de zorg gestroomlijnd.
Let op: mocht het aanmelden niet lukken via de website, dan kunt u mailen naar loketdyslexiezorg@rid.nl. Wij werken achter de schermen hard aan een oplossing voor dit probleem. Excuses voor het ongemak!
Het aanmeldproces
Om te kunnen bepalen of een leerling in aanmerking komt voor de door de gemeente betaalde dyslexiezorg hebben we uitgebreide informatie nodig. Die informatie vragen wij aan zowel ouders als school, met behulp van een formulier, bestaande uit 3 delen (klik om te downloaden):
- Deel 1: Formulier persoonsgegevens, in te vullen door ouders samen met school.
Dit formulier vereist een handtekening door beide ouders/verzorgers. Die kan digitaal worden ingevoegd als afbeelding, of d.m.v. printen, ondertekenen en weer inscannen. - Deel 2: Schoolvragenlijst, in te vullen door school.
- Deel 3: Oudervragenlijst, in te vullen door ouders.
Wanneer alle formulieren en bijlagen bij deel 2 compleet zijn, mogen die hieronder geüpload worden. Een aanvraag wordt binnen 5 onderwijswerkdagen verwerkt.
Bekijk de route naar dyslexiezorg in één overzicht op de Routekaart dyslexiezorg of de volledige versie in Routekaart dyslexiezorg Noord Veluwe.
Heb je nog vragen?
Bij vragen kan er contact opgenomen worden met Ester Mikkers of Liset Oude Hengel, per e-mail: loketdyslexiezorg@rid.nl of telefonisch bereikbaar op de dinsdag, donderdag en vrijdag via: 085-7600175.