OnderwijsKr8 | Vakmanschap
Op school staat de leerling centraal, maar de leerkracht maakt het verschil. Daarom ondersteunen wij scholen ook graag bij het op peil houden van het vakmanschap van teamleden met verschillende mogelijkheden voor deskundigheidsbevordering.

Versterk het vakmanschap
Onze nauwe samenwerking met verschillende onderzoekspartners, o.a. in het Rudolf Berlin Center, stelt ons in staat relevante inzichten uit wetenschappelijk onderzoek snel en effectief te vertalen naar dat wat nodig is voor goed onderwijs op school.
Krachten bundelen
In onze teamtrainingen, coaching en leergang heeft evidence-informed werken een belangrijke rol. Maar bovenal houden wij het praktisch, zodat je wat je leert direct in kunt zetten in de klas.
Wij bieden de volgende mogelijkheden om het vakmanschap van leerkrachten, IB/KC’ers en andere onderwijsprofessionals een extra kwaliteitsimpuls te geven:
1. Teamtrainingen taal- en rekenonderwijs
Lees meerWil jouw school nog meer kennis en kunde opdoen en verankeren om het taal- en rekenonderwijs een kwaliteitsimpuls te geven? Wij delen graag onze expertise en ervaring over verschillende onderwerpen op ondersteuningsniveau 1 tot en met 4 (dyslexie- en dyscalculiezorg).
Eén van onze onderwijsexperts verzorgt de training met als doel:
- Je schoolteam verder te professionaliseren op het gebied van lezen, spellen of rekenen.
- Niet alleen kennis te verbreden of verdiepen, maar ook door actief bezig te zijn vaardigheden op te doen om de volgende dag direct in de klas in te zetten.
- De vertaalslag te maken van waardevolle wetenschappelijke inzichten naar praktische, haalbare en direct toepasbare handvatten voor op school.
- Na afronding van een van onze trainingen heeft je team nog meer vakmanschap in huis, zodat je leerlingen zich nog beter kunnen ontwikkelen.
2. Leerkrachtbegeleiding
Lees meerIn het onderwijs staat het kind centraal, maar is het de leerkracht die het verschil maakt. Wil je het didactisch handelen van jezelf kwalitatief verbeteren, om zo écht het beste uit je leerlingen naar boven te kunnen halen? Wij helpen startende en ervaren leerkrachten, intern begeleiders, kwaliteitscoördinatoren en schoolleiders hun (didactisch) handelen te versterken in een individueel traject.
Wij stemmen het traject af op je specifieke behoeften en wensen. Onze werkwijze is gebaseerd op bewezen effectieve, wetenschappelijke kennis. Wij werken op maat, vanuit een veilige oplossingsgerichte omgeving.
Leergang leesspecialist
Lees meerWil jij het verschil maken in de leesvaardigheid en leesmotivatie van alle leerlingen? Volg dan de 4-daagse leergang Leesspecialist.
Voor deze leergang hebben wij onze krachten gebundeld met ZIEN in de Klas. In 4 dagen krijg je de kennis, vaardigheden en hulpmiddelen om een doeltreffende leesspecialist te worden en een positieve impact te hebben op de leesontwikkeling van alle leerlingen op jouw school.
Lees alle inhoudelijke en praktische informatie over deze leergang
Naast teamtrainingen, coaching en leergangen om het vakmanschap binnen school hoog te houden, bieden wij ook andere trajecten die het onderwijs duurzaam versterken.
Lees meer over deze mogelijkheden
Interesse in een OnderwijsKr8-traject?

Onze onderwijsvisie
Vanuit onze wetenschappelijke wortels geloven wij sterk in evidence-informed onderwijs. Wij baseren ons op actuele kennis uit de leerpsychologie en pedagogische wetenschappen en richten ons zowel op leerling en leerkracht, als op omgevingsfactoren en materialen (leerstof).
Wij vinden het belangrijk dat ieder kind gelijke kansen krijgt om uit te groeien tot een goede lezer, schrijver en rekenaar. Met een vroege en gerichte start van het taal- en rekenonderwijs (in de kleuterbouw) en het werken vanuit hoge verwachtingen kan het onderwijs bijdragen aan kansengelijkheid.
Tot slot biedt ook een team, waarbij schoolleiding en leerkrachten samenwerken in een lerende organisatie, de beste kansen voor het succesvol (door)ontwikkelen van goed onderwijs. In een lerende organisatie zijn teamleden in staat voortdurend mee te bewegen en doeltreffend te handelen bij nieuwe ontwikkelingen.