- Onderwijs
- OnderwijsKr8 | Vakmanschap
OnderwijsKr8 | Vakmanschap
Op school staat de leerling centraal, maar de leerkracht maakt het verschil. Daarom ondersteunen wij scholen ook graag bij het op peil houden van het vakmanschap van teamleden met verschillende mogelijkheden voor deskundigheidsbevordering.
Versterk het vakmanschap
Onze nauwe samenwerking met verschillende onderzoekspartners, o.a. in het Rudolf Berlin Center, stelt ons in staat relevante inzichten uit wetenschappelijk onderzoek snel en effectief te vertalen naar dat wat nodig is voor goed onderwijs op school.
Krachten bundelen
In onze teamtrainingen, coaching en leergang heeft evidence-informed werken een belangrijke rol. Maar bovenal houden wij het praktisch, zodat je wat je leert direct in kunt zetten in de klas.
Wij bieden de volgende mogelijkheden om het vakmanschap van leerkrachten, IB/KC'ers en andere onderwijsprofessionals een extra kwaliteitsimpuls te geven:
Naast teamtrainingen, coaching en leergangen om het vakmanschap binnen school hoog te houden, bieden wij ook andere trajecten die het onderwijs duurzaam versterken.
Lees meer over deze mogelijkheden
Interesse in een OnderwijsKr8-traject?
Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te verkennen. Deel je interesse liefst zo vroeg mogelijk. Kwaliteit staat bij ons namelijk hoog in het vaandel. Daarom nemen wij alleen nieuwe trajecten aan, zolang de ruimte in de planning van onze onderwijsexperts het toelaat.
Onze onderwijsvisie
Vanuit onze wetenschappelijke wortels geloven wij sterk in evidence-informed onderwijs. Wij baseren ons op actuele kennis uit de leerpsychologie en pedagogische wetenschappen en richten ons zowel op leerling en leerkracht, als op omgevingsfactoren en materialen (leerstof).
Wij vinden het belangrijk dat ieder kind gelijke kansen krijgt om uit te groeien tot een goede lezer, schrijver en rekenaar. Met een vroege en gerichte start van het taal- en rekenonderwijs (in de kleuterbouw) en het werken vanuit hoge verwachtingen kan het onderwijs bijdragen aan kansengelijkheid.
Tot slot biedt ook een team, waarbij schoolleiding en leerkrachten samenwerken in een lerende organisatie, de beste kansen voor het succesvol (door)ontwikkelen van goed onderwijs. In een lerende organisatie zijn teamleden in staat voortdurend mee te bewegen en doeltreffend te handelen bij nieuwe ontwikkelingen.