Cliënttevredenheid

RID werkt voortdurend aan verbetering van de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening. Wij voeren daarom elk jaar een onderzoek naar de tevredenheid uit met landelijke vragenlijsten voor dyslexiezorg (NKD-vragenlijsten).

De resultaten van 2024 zijn gebaseerd op anonieme 1320 vragenlijsten (821 diagnostiek 499 behandeling). Uit het onderzoek komt naar voren dat onze cliënten zeer tevreden zijn over de zorg en dienstverlening van RID.

Belangrijkste resultaten dyslexiebehandeling

  • Gemiddelde cijfers voor: de diagnosticus= 8,9 / de behandelaar= 8,7 / nut van de behandeling= 8,5 / onze organisatie bij diagnostiek: 8,5 / onze organisatie na behandeling 8,2.
  • Het merendeel ervaart een vooruitgang in het lezen en/of spellen: 26% geeft aan dat het lezen iets beter gaat, 71% zegt dat het (heel) veel beter gaat. 34% vindt het spellen iets beter gaan, 63% zegt dat het (heel) veel beter gaat.
  • In de ogen van de meeste ouders (of cliënten) is de diagnosticus goed in staat om resultaten begrijpelijk uit te leggen (99%).
  • 97% heeft vertrouwen in de aanpak van de behandelaar.
  • 90% van de ouders vindt dat de behandeling grotendeels of geheel voldoet aan de verwachtingen.
  • 75% van de ouders ervaart dat hun kind iets of veel meer zelfvertrouwen krijgt door behandeling bij RID.

Belangrijkste resultaten dyscalculie

Voor wat betreft dyscalculie geeft 58% aan dat het rekenen bij hun kind veel beter gaat, en 42% dat het beter gaat. Ook het zelfvertrouwen is vooruit gegaan: 50% geeft aan dat het veel beter gaat, 42% dat het beter gaat. Bij 8% is het hetzelfde gebleven.

Naar boven