Loket Dyslexie
In opdracht van de regio Noord-Veluwe heeft RID het Loket Dyslexie opgericht. Hier beoordelen wij dossiers, geven wij feedback aan scholen en zorgen wij voor een goed vervolgtraject. Zo wordt de toegang tot de zorg gestroomlijnd.

Let op: mocht het aanmelden niet lukken via de website, stuur ons dan svp een e-mail.
Het aanmeldproces
Om te kunnen bepalen of een leerling in aanmerking komt voor de door de gemeente betaalde dyslexiezorg hebben we uitgebreide informatie nodig. Die informatie vragen wij aan zowel ouders als school, met behulp van een formulier, bestaande uit 3 delen (klik om te downloaden):
- Deel 1: Formulier persoonsgegevens, in te vullen door ouders samen met school.
Dit formulier vereist een handtekening door beide ouders/verzorgers. Deze kan digitaal worden ingevoegd als afbeelding, of d.m.v. printen, ondertekenen en weer in te scannen. - Deel 2: Schoolvragenlijst, in te vullen door school.
- Deel 3: Oudervragenlijst, in te vullen door ouders.
Wanneer alle formulieren en bijlagen bij deel 2 compleet zijn, mogen die hieronder geüpload worden (let op, als pdf of jpg). Momenteel ontvangen wij veel aanvragen. De beoordeling van het dossier duurt hierdoor wat langer dan je van ons gewend bent (enkele weken).
Bekijk de route naar dyslexiezorg in één overzicht op de Routekaart dyslexiezorg of de volledige versie in Routekaart dyslexiezorg Noord Veluwe.