Voor de intern begeleider
Selecteer een andere categorie:
De ervaringen van Bart en zijn moeder
18 juli 2023Bart is nu 15 jaar en heeft onlangs zijn onderbouwperiode op het gymnasium cum laude afgesloten. In groep 4 t/m 8 is Bart bij RID behandeld voor dyslexie. Hij vertelt ons hoe hij nu terugkijkt op zijn tijd bij RID en ook zijn moeder deelt haar verhaal.
De ervaringen van Bart en zijn moeder
Bart is nu 15 jaar en heeft onlangs zijn onderbouwperiode op het gymnasium cum laude afgesloten. In groep 4 t/m 8 is Bart bij RID behandeld voor dysl
Digitale dyslexiebehandelaar: maakt zo lang als nodig is behandelen mogelijk
Dyslexiebehandeltrajecten worden steeds korter door de grote druk op de zorgkosten. Waar de gemiddelde behandelduur tien jaar geleden nog bijna zesti
Hoe kan je leerling het beste blijven oefenen na een dyslexiebehandeling?
Na afloop van de behandeling kan het voor een leerling best pittig zijn om er opeens weer alleen voor te staan en niet terug te kunnen vallen op de b
Klokkijken? Daar wordt Ellemijn niet meer zenuwachtig van!
De moeite die Ellemijn had met rekenen werd steeds vaker duidelijk. Hoeveelheden achter de getallen inschatten lukte niet, de 11 en de 12 verwisselde
Mik: 'Maak er geen nadeel van, maar een voordeel'
Mik is bij RID in behandeling voor dyslexie. Ze vertelt over haar behandelaar en wat ze van het huiswerk vindt. Ook de moeder van Mik deelt haar erva
Online behandelingen: een effectief alternatief
Tijdens de coronacrisis is de dyslexiezorg overgeschakeld op online behandelingen om de zorg voor kinderen door te laten lopen. Kinderen werden onlin
Het belang van automatiseren bij het rekenen
Het belang van automatiseren van sommen binnen het rekenonderwijs wordt nogal eens onderschat. Want rekenen draait toch vooral om het krijgen van inz
Tips voor een goede voorbereiding op het nieuwe schooljaar
Wij ontvangen veel vragen van scholen over de ondersteuning van leerlingen. Twee vragen die wij vaak horen in de laatste maanden van het schooljaar z
Aan de slag met leesmotivatie
Het zal niemand ontgaan zijn dat het helaas niet goed gaat met de leesmotivatie van onze jongeren. 60% van de 15-jarigen leest alleen nog als het ech