KlankKr8 | Bronnen

In de KlankKr8-brochure verwijzen wij naar een lijst van de gebruikte bronnen. Deze vind je hieronder.

Jongen met vliegtuig en spierballen groen

Bronvermeldingen

In de brochure van KlankKr8 wordt verwezen naar externe bronnen. Hieronder vind je de bronvermeldingen op een rij.

  1. Inspectie van het Onderwijs. (2021). De Staat van het Onderwijs 2021.
  2. Gubbels, J., Van Langen, A., Maassen, N., & Meelissen, M. (2019). Resultaten PISA-2018 in vogelvlucht. Enschede: Universiteit Twente & Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.
  3. Stichting Lezen (2021). Leesmotivatie onder de loep. Inzichten uit wetenschappelijk onderzoek. Amsterdam: Stichting Lezen.
  4. Inspectie van het Onderwijs. (2018). Peil.onderwijs. Taal en rekenen aan het einde van de basisschool 2016-2017.
  5. Huang, F. L., Tortorelli, L. S., & Invernizzi, M. A. (2014). An investigation of factors associated with letter-sound knowledge at kindergarten entry. Early Childhood Research Quarterly, 29(2), 182-192.
  6. Evans, M. A., & Saint-Aubin, J. (2005). What children are looking at during shared storybook reading: Evidence from eye movement monitoring. Psychological science, 16(11), 913-920.
  7. Leesmonitor magazine (2021). (On)gelijke kansen in taal en lezen. Amsterdam: Stichting Lezen.
  8. Van Koeven, E., & Smits, A. (2021). Rijke taal (4de editie). Boom Lemma.
  9. Fraga González, G., Žarić, G., Tijms, J., Bonte, M., & Van der Molen, M. W. (2017). Contributions of letter-speech sound learning and visual print tuning to reading improvement: evidence from brain potential and dyslexia training studies. Brain sciences, 7(1), 10.
  10. Aravena, S. (2017). Speech sound learning in children with dyslexia: From behavioral research to clinical practice. Universiteit van Amsterdam.
  11. Sunde, K., Furnes, B., & Lundetræ, K. (2020). Does introducing the letters faster boost the development of children’s letter knowledge, word reading and spelling in the first year of school?. Scientific Studies of Reading, 24(2), 141-158.
Naar boven