- Onderwijs
- RekenKr8 | Leren rekenen
RekenKr8 | Leren rekenen
Elke dag bouwen wij samen aan een krachtige rekenontwikkeling voor ieder kind. Wij vertalen wetenschappelijke expertise naar effectieve ondersteuning en vernieuwing voor in de klas. Ons aanbod voor basisscholen omvat alle ondersteuningsniveaus: van stevig fundament door een vroege start in de klas tot en met specialistische zorg bij dyscalculie.
Hoe kunnen we je helpen?
Je leerlingen goed leren rekenen, dat is ons gezamenlijk doel. Wij kunnen op verschillende manieren ondersteunen, afhankelijk van de behoefte van jouw school.
Werken aan een solide rekenbasis | ondersteuningsniveau 1
Een goede preventieve aanpak is waardevol voor alle kinderen in de klas.
Extra oefenen in de klas | ondersteuningsniveau 2
Door leerlingen die moeite hebben met rekenen tijdig en doelgericht extra te helpen, voorkom je grotere leerachterstanden.
Je leerlingen intensief ondersteunen | ondersteuningsniveau 3
Soms hebben leerlingen meer nodig om vooruit te komen. Je leerling intensief ondersteunen, vergroot de kans op groei in vaardigheid en zelfvertrouwen.
Specialistische zorg bij dyscalculie | ondersteuningsniveau 4
Voor een beperkt aantal leerlingen is de hulp op school niet genoeg. Gespecialiseerde zorg biedt dan uitkomst. Met gebundelde krachten kan een leerling alsnog vooruitgang boeken.
Deskundigheidsbevordering | ondersteuningsniveau 1 t/m 4
Wij kunnen je team ondersteunen met extra kennis en vaardigheden voor een effectieve inrichting en uitvoering van het rekenonderwijs op school.
Vraag of afspraak?
Wij praten graag verder over het taalonderwijs op je school. Neem gerust contact met ons op.
Kr8voer | Rekenonderwijs
- Leerlingen met dyscalculie
Klokkijken? Daar wordt Ellemijn niet meer zenuwachtig van!
De moeite die Ellemijn had met rekenen werd steeds vaker duidelijk. Hoeveelheden achter de getallen inschatten lukte niet, de 11 en de 12 verwisselde
- RekenKr8
Het belang van automatiseren bij het rekenen
Het belang van automatiseren van sommen binnen het rekenonderwijs wordt nogal eens onderschat. Want rekenen draait toch vooral om het krijgen van inz
- Voor het onderwijs
Tips voor een goede voorbereiding op het nieuwe schooljaar
Wij ontvangen veel vragen van scholen over remedial teaching. Twee vragen die wij vaak horen in de laatste maanden van het schooljaar zijn: 'Wat kan
- Voor het onderwijs
De ervaring van intern begeleider Nadine met OefenKr8
Hoe geven andere scholen de zorg voor leerlingen op ondersteuningsniveau 3 vorm? Nadine Riezebos, intern begeleider bij Kindcentrum Meester Snel in L
- Leerlingen met dyscalculie
Waarom dyscalculieonderzoek zo belangrijk is
Dyscalculie, een ernstig en hardnekkig probleem met rekenen, is veel minder bekend dan dyslexie. Op school wordt vaak meer aandacht besteed aan leesp
- Leerlingen met dyscalculie
Is dyscalculie te behandelen?
Is dyscalculie wel te behandelen? Leerkrachten en intern begeleiders zitten vaak met hun handen in het haar wanneer een leerling dyscalculie heeft: w
- Leerlingen met dyscalculie
Kan een leerling zowel dyslexie als dyscalculie hebben?
Veel kinderen met dyslexie hebben naast ernstige problemen met lezen en spellen ook problemen met rekenen. Bij sommigen zijn de rekenproblemen een ge
- Leerlingen met dyscalculie
Behandeling dyscalculie zonder diagnostisch onderzoek, kan dat?
Om in aanmerking te komen voor een onderzoek naar dyscalculie is het, net als bij dyslexie, noodzakelijk dat aan een aantal voorwaarden wordt voldaan
- Leerlingen met dyslexie
Dyslexie en dyscalculie: onze behandelaars vertellen
Wanneer leerlingen ondanks intensieve ondersteuning op school veel moeite houden met taal of rekenen, komen ze in aanmerking voor onderzoek en eventu
- Voor het onderwijs
Remedial teaching op school: hoe pakken zij het aan?
Vraag je je weleens af hoe andere scholen invulling geven aan de zorg voor leerlingen op ondersteuningsniveau 3? Onze remedial teachers Lotte Klijnja