- Onderwijs
- RekenKr8 | Extra oefenen in de klas
Extra oefenen in de klas
Door leerlingen die moeite hebben met rekenen tijdig en doelgericht extra te helpen, voorkom je grotere leerachterstanden. Iedere school geeft dit anders vorm. Wij ondersteunen hierbij graag.
Ondersteuningsniveau 2: extra hulp
Als je leerling moeite heeft met rekenen, is verlengde instructie en oefening nodig. Dat kan je op veel verschillende manieren vormgeven. Wij ondersteunen met breed inzetbaar oefenmateriaal.
Een doos vol RekenKr8
De doos vol RekenKr8 bevat maar liefst 882 kaarten in 14 rekencategorieën én een uitgebreid document met oefenvormen en spelletjes. Speel, leer en flits met de kaartjes om getalinzicht te laten groeien bij je leerlingen en verschillende soorten sommen te oefenen en automatiseren.
OnderwijsKr8 | Kennisdeling
Wij vinden het belangrijk om onze expertise en ervaring te delen met scholen en leerkrachten. Wij verzorgen deskundigheidsbevordering op het gebied van rekenonderwijs en dyscalculiezorg. Wij helpen scholen wetenschappelijke inzichten naar de klas te brengen, om zo meer rekenexpertise te verankeren binnen het onderwijsteam.
RekenKr8 op andere ondersteuningsniveaus
Blijf op de hoogte
In onze nieuwsbrief en via onze pagina's op verschillende social media delen wij regelmatig interessante artikelen, handige tips en actualiteiten. Meld je aan voor de nieuwsbrief en volg onze pagina's voor extra taal- en rekenkracht in je tijdlijn en postvak.
Kr8voer | Voor het onderwijs
- Leerlingen met dyscalculie
Klokkijken? Daar wordt Ellemijn niet meer zenuwachtig van!
De moeite die Ellemijn had met rekenen werd steeds vaker duidelijk. Hoeveelheden achter de getallen inschatten lukte niet, de 11 en de 12 verwisselde
- RekenKr8
Het belang van automatiseren bij het rekenen
Het belang van automatiseren van sommen binnen het rekenonderwijs wordt nogal eens onderschat. Want rekenen draait toch vooral om het krijgen van inz
- Voor het onderwijs
Tips voor een goede voorbereiding op het nieuwe schooljaar
Wij ontvangen veel vragen van scholen over remedial teaching. Twee vragen die wij vaak horen in de laatste maanden van het schooljaar zijn: 'Wat kan
- Voor het onderwijs
De ervaring van intern begeleider Nadine met OefenKr8
Hoe geven andere scholen de zorg voor leerlingen op ondersteuningsniveau 3 vorm? Nadine Riezebos, intern begeleider bij Kindcentrum Meester Snel in L
- Leerlingen met dyscalculie
Waarom dyscalculieonderzoek zo belangrijk is
Dyscalculie, een ernstig en hardnekkig probleem met rekenen, is veel minder bekend dan dyslexie. Op school wordt vaak meer aandacht besteed aan leesp
- Leerlingen met dyscalculie
Is dyscalculie te behandelen?
Is dyscalculie wel te behandelen? Leerkrachten en intern begeleiders zitten vaak met hun handen in het haar wanneer een leerling dyscalculie heeft: w
- Leerlingen met dyscalculie
Kan een leerling zowel dyslexie als dyscalculie hebben?
Veel kinderen met dyslexie hebben naast ernstige problemen met lezen en spellen ook problemen met rekenen. Bij sommigen zijn de rekenproblemen een ge
- Leerlingen met dyscalculie
Behandeling dyscalculie zonder diagnostisch onderzoek, kan dat?
Om in aanmerking te komen voor een onderzoek naar dyscalculie is het, net als bij dyslexie, noodzakelijk dat aan een aantal voorwaarden wordt voldaan
- Leerlingen met dyslexie
Dyslexie en dyscalculie: onze behandelaars vertellen
Wanneer leerlingen ondanks intensieve ondersteuning op school veel moeite houden met taal of rekenen, komen ze in aanmerking voor onderzoek en eventu
- Voor het onderwijs
Remedial teaching op school: hoe pakken zij het aan?
Vraag je je weleens af hoe andere scholen invulling geven aan de zorg voor leerlingen op ondersteuningsniveau 3? Onze remedial teachers Lotte Klijnja