- Onderwijs
- TaalKr8 | Een solide taalbasis
Een solide taalbasis
Een goede preventieve aanpak is waardevol voor alle kinderen en vaak zelfs onmisbaar voor meertalige kinderen en kinderen met mogelijke dyslexie.
Ondersteuningsniveau 1: in de klas
Uit onderzoek blijkt dat letterkennis een van de beste voorspellers van de leesontwikkeling van een kind is. Kinderen die vroeg weinig letters kennen lopen veel meer risico op leesproblemen. Het is dus belangrijk om op school in te zetten op een vroege, gedegen start van het voorbereidend leesonderwijs. Ook omdat de kansen en startpositie van leerlingen op dit gebied bij aanvang van de basisschool niet gelijk zijn. Daarnaast zijn leerlingen gebaat bij blijvende aandacht voor de leesvloeiendheid. Met KlankKr8 maken wij het scholen makkelijk hiermee aan de slag te gaan.
KlankKr8 | Vloeiend leren lezen
KlankKr8 is de vernieuwende manier om letters te leren, gebaseerd op krachtige wetenschappelijke inzichten. Met KlankKr8 geef je je leerlingen een stevige basis in het voorbereidend en aanvankelijk leesonderwijs.
LeesKr8 | Vertelkaarten
Oefening baart kunst. Door veel te lezen worden je leerlingen steeds vaardigere lezers. En die vaardigheid kan ervoor zorgen dat ze lezen ook leuker gaan vinden. Hoe kun je het leesplezier en leesbegrip van je leerlingen extra versterken? Onze LeesKr8 – Vertelkaarten zijn een hulpmiddel dat je op verschillende manieren kunt inzetten in de klas.
OnderwijsKr8 | Kennisdeling
Wij vinden het belangrijk om onze expertise en ervaring te delen met scholen en leerkrachten. Wij verzorgen deskundigheidsbevordering op het gebied van taalonderwijs en dyslexiezorg. Wij helpen scholen wetenschappelijke inzichten naar de klas te brengen, om zo meer taalexpertise te verankeren binnen het onderwijsteam.
VerbeterKr8 | Taalonderwijs versterken
Krachtig taalonderwijs maak je samen. Bij VerbeterKr8 nemen we samen het lees- en spellingonderwijs, van ondersteuningsniveau 1 t/m 4, onder de loep om tot structurele, doelgerichte verbeteringen te komen.
TaalKr8 op andere ondersteuningsniveaus
Blijf op de hoogte
In onze nieuwsbrief en via onze pagina's op verschillende social media delen wij regelmatig interessante artikelen, handige tips en actualiteiten. Meld je aan voor de nieuwsbrief en volg onze pagina's voor extra taal- en rekenkracht in je tijdlijn en postvak.
Kr8voer | Voor het onderwijs
- TaalKr8
Leestips | Juni 2023
Een fijn vooruitzicht: de zomervakantie staat weer voor de deur! Om het behaalde leesniveau van afgelopen schooljaar vast te houden, is het wel van b
- Leerlingen met dyslexie
"De behandeling was best pittig, maar het harde werken wierp zijn vruchten af"
Al een aantal jaar geleden begon Caitlyn aan haar dyslexiebehandeling bij RID in Almere. Na 8 maanden merkte zij al echt verschil. Vanessa, de moeder
- Leerlingen met dyslexie
"Diëm hoeft niet altijd meer te gokken, dat maakt hem een stuk zelfverzekerder."
Toen Diëm 9 jaar was, was hij in behandeling bij RID. Zijn moeder vertelde over de voortgang van de behandeling.
- Leerlingen met dyslexie
De dyslexiebehandeling van Aurelie
Aurelia is een spontaan, wijs, half Italiaans meisje van 10 jaar, dol op katten én ze heeft dyslexie. Daarvoor kwam zij vorig jaar in behandeling bij
- Leerlingen met dyslexie
De ervaringen van Bart en zijn moeder
Bart is nu 15 jaar en heeft onlangs zijn onderbouwperiode op het gymnasium cum laude afgesloten. In groep 4 t/m 8 is Bart bij RID behandeld voor dysl
- Leerlingen met dyslexie
Digitale dyslexiebehandelaar: maakt zo lang als nodig is behandelen mogelijk
Dyslexiebehandeltrajecten worden steeds korter door de grote druk op de zorgkosten. Waar de gemiddelde behandelduur tien jaar geleden nog bijna zesti
- Leerlingen met dyslexie
Er zijn altijd wel een paar cliënten die je bijblijven, zo ook beweeglijke Bram
Onze behandelaars hebben allemaal wel een paar cliënten die ze ,extra, bijblijven. Voor Wendy was dat 'beweeglijke Bram'. Haar verhaal over Bram.
- Leerlingen met dyslexie
Geen dag als dyslexiebehandelaar is gelijk
Als dyslexiebehandelaar weet je van tevoren nooit hoe je dag gaat verlopen. Geen kind, behandeling en dag is hetzelfde. Toch is er altijd wel één din
- Leerlingen met dyslexie
Het kind dat je extra bijblijft
Ellen: "In de 20 jaar dat ik werkzaam ben als behandelaar heb ik vele kinderen zien komen en gaan. Van heel jong tot 'al' op de middelbare school, va
- Leerlingen met dyslexie
Hoe kan je leerling het beste blijven oefenen na een dyslexiebehandeling?
Na afloop van de behandeling kan het voor een leerling best pittig zijn om er opeens weer alleen voor te staan en niet terug te kunnen vallen op de b