- Onderwijs
- TaalKr8 | Extra oefenen in de klas
Extra oefenen in de klas
Door leerlingen die moeite hebben met leren lezen en spellen tijdig en doelgericht extra te helpen, voorkom je grotere leerachterstanden. Iedere school geeft dit anders vorm. Wij ondersteunen hierbij graag.
Ondersteuningsniveau 2: extra hulp
Als je leerling lezen en spellen lastig vindt, zal je deze leerling verlengde instructie geven. Maar ook extra oefening is noodzakelijk om achterstanden te voorkomen. Zo blijken de letter-klankkoppelingen bij veel kinderen met leesproblemen onvoldoende te zijn geautomatiseerd. KlankKr8 kan hen hierbij helpen. En ook met Squla TaalExtra RID kunnen je leerlingen op aansprekende wijze extra oefenen met lezen en spellen.
KlankKr8 | Vloeiend leren lezen
KlankKr8 is de vernieuwende manier om letters te leren, gebaseerd op krachtige wetenschappelijke inzichten. Met KlankKr8 geef je je leerlingen een stevige basis in het voorbereidend en aanvankelijk leesonderwijs.
Squla TaalExtra RID
Squla TaalExtra RID is gebaseerd op inzichten uit de wetenschap en de praktijk, en kan heel goed ingezet worden op ondersteuningsniveau 2. Leerlingen kunnen zelfstandig aan de slag met de instructievideo's. Op basis van de resultaten uit de instap- en tussentoets weet je leerling wat hij of zij het beste kan oefenen. Ook moeilijkere onderdelen, zoals de spelling van werkwoorden en leenwoorden en begrijpend lezen kunnen geoefend worden.
OnderwijsKr8 | Kennisdeling
Wij vinden het belangrijk om onze expertise en ervaring te delen met scholen en leerkrachten. Wij verzorgen deskundigheidsbevordering op het gebied van taalonderwijs en dyslexiezorg. Wij helpen scholen wetenschappelijke inzichten naar de klas te brengen, om zo meer taalexpertise te verankeren binnen het onderwijsteam.
VerbeterKr8 | Taalonderwijs versterken
Krachtig taalonderwijs maak je samen. Bij VerbeterKr8 nemen we samen het lees- en spellingonderwijs, van ondersteuningsniveau 1 t/m 4, onder de loep om tot structurele, doelgerichte verbeteringen te komen.
TaalKr8 op andere ondersteuningsniveaus
Blijf op de hoogte
In onze nieuwsbrief en via onze pagina's op verschillende social media delen wij regelmatig interessante artikelen, handige tips en actualiteiten. Meld je aan voor de nieuwsbrief en volg onze pagina's voor extra taal- en rekenkracht in je tijdlijn en postvak.
Kr8voer | Voor het onderwijs
- Leerlingen met dyslexie
"De behandeling was best pittig, maar het harde werken wierp zijn vruchten af"
Al een aantal jaar geleden begon Caitlyn aan haar dyslexiebehandeling bij RID in Almere. Na 8 maanden merkte zij al echt verschil. Vanessa, de moeder
- Leerlingen met dyslexie
"Diëm hoeft niet altijd meer te gokken, dat maakt hem een stuk zelfverzekerder."
Toen Diëm 9 jaar was, was hij in behandeling bij RID. Zijn moeder vertelde over de voortgang van de behandeling.
- Leerlingen met dyslexie
"Kan Mats met zijn dyslexie wel worden wat hij wil?"
De diagnose, een gesprek verteld door een van onze dyslexiebehandelaars.
- Leerlingen met dyslexie
"Mijn zoon heeft meer zelfvertrouwen gekregen”
Lezen en spellen was altijd al lastig voor Mika (9). Het viel zijn moeder Esther op dat het elke keer weer een strijd was het huiswerk te maken. Voor
- Leerlingen met dyslexie
De dyslexiebehandeling van Aurelie
Aurelia is een spontaan, wijs, half Italiaans meisje van 10 jaar, dol op katten én ze heeft dyslexie. Daarvoor kwam zij vorig jaar in behandeling bij
- Leerlingen met dyslexie
De ervaringen van Bart en zijn moeder
Bart is nu 15 jaar en heeft onlangs zijn onderbouwperiode op het gymnasium cum laude afgesloten. In groep 4 t/m 8 is Bart bij RID behandeld voor dysl
- Leerlingen met dyslexie
Digitale dyslexiebehandelaar: maakt zo lang als nodig is behandelen mogelijk
Dyslexiebehandeltrajecten worden steeds korter door de grote druk op de zorgkosten. Waar de gemiddelde behandelduur tien jaar geleden nog bijna zesti
- Leerlingen met dyslexie
Hoe kan je leerling het beste blijven oefenen na een dyslexiebehandeling?
Na afloop van de behandeling kan het voor een leerling best pittig zijn om er opeens weer alleen voor te staan en niet terug te kunnen vallen op de b
- Leerlingen met dyscalculie
Klokkijken? Daar wordt Ellemijn niet meer zenuwachtig van!
De moeite die Ellemijn had met rekenen werd steeds vaker duidelijk. Hoeveelheden achter de getallen inschatten lukte niet, de 11 en de 12 verwisselde
- Leerlingen met dyslexie
Mik: 'Maak er geen nadeel van, maar een voordeel'
Mik is bij RID in behandeling voor dyslexie. Ze vertelt over haar behandelaar en wat ze van het huiswerk vindt. Ook de moeder van Mik deelt haar erva