Update Mijn RID (juli 2021)
Tweestapsverificatie op Mijn RID
De veiligheid van de gegevens van onze cliënten vinden we erg belangrijk. Daarom beveiligen we de toegang tot Mijn RID extra goed door een inlog in twee stappen: tweestapsverificatie. Naast je inlognaam en wachtwoord voer je ook een code vanaf je telefoon in om in te loggen.
Wat is tweestapsverificatie?
Tweestapsverificatie wordt ook wel Multi-Factor Authenticatie (MFA) of Twee-Factor Authenticatie (2FA) genoemd. Kort samengevat is het een methode waarbij de identiteit van de online gebruiker in twee stappen wordt gecontroleerd. 99,9% van alle kwaadwillige inlogpogingen wordt op deze wijze tegengehouden. Dit verkleint de risico’s dat een onbevoegde inlogt enorm.
Omdat we het erg belangrijk vinden dat jouw gegevens veilig zijn, is het inloggen met tweestapsverificatie niet vrijwillig maar verplicht in Mijn RID. Misschien gebruik je al een Authenticator-app voor andere accounts, zoals je bank of social media. In dat geval koppel je (eenmalig) je Mijn RID-account aan de app. Daarna wijst het zich vanzelf.
Heb je nog geen geschikte app? Dan kan je zelf een app kiezen of bijvoorbeeld de app van Google kunnen gebruiken. Download de app voor Android in de Playstore of de app voor IOS (Apple) in de Apple store.