RID Nieuws

Kies categorie

Wetenschappelijk onderzoek: ‘the role of attentional processes in reading’

Het RID hecht veel belang aan wetenschappelijk onderzoek naar dyslexie en dyscalculie omdat wetenschappelijke kennis over dyslexie en dyscalculie ons helpt om onze zorg zo goed mogelijk in te richten. Daarom werken wij mee aan verschillende projecten van de Universiteit van Maastricht, de Vrije Universiteit en de Universiteit van Amsterdam. Lees hier meer over ons recente onderzoek ‘The role of attentional processes in reading’.

Helpende hand bij wegwerken achterstanden

Het RID biedt scholen de helpende hand. Maakt uw school al gebruik van de subsidieregeling inhaal- en ondersteuningsprogramma’s onderwijs 2020/2021? Het ministerie van OCW heeft 500 miljoen euro subsidie beschikbaar gesteld om zelf of met externe hulp onderwijsachterstanden als gevolg van de coronacrisis weg te werken. De termijn om de subsidieaanvraag in te dienen eindigt al op vrijdag 21 juni. Wacht dus niet te lang met het indienen van een aanvraag.

Meest gestelde vragen door scholen

Nu de hele wereld is getroffen door het Coronavirus probeert iedereen zo goed en kwaad als het kan de dienstverlening op een alternatieve, maar verantwoorde manier voort te zetten. Ook het RID heeft de nodige maatregelen getroffen. Ons doel is om onze cliënten zoveel mogelijk te behandelen en te helpen bij hun lees- en spellingontwikkeling zodat deze niet stagneert en ze achter gaan lopen. Momenteel komen er veel vragen vanuit scholen die wij graag beantwoorden.