Leerlingen met dyslexie
Selecteer een andere categorie:
Wetenschappelijk onderzoek: invloed aandachtsprocessen op het lezen
7 maart 2023RID hecht veel belang aan wetenschappelijk onderzoek naar dyslexie en dyscalculie. Wetenschappelijke kennis over dyslexie en dyscalculie helpt ons zo goed mogelijke zorg te bieden. Daarom werken wij samen in verschillende projecten van de Universiteit van Maastricht, de Vrije Universiteit en de Un
Wetenschappelijk onderzoek: invloed aandachtsprocessen op het lezen
RID hecht veel belang aan wetenschappelijk onderzoek naar dyslexie en dyscalculie. Wetenschappelijke kennis over dyslexie en dyscalculie helpt ons z
RID voor de derde keer excellent gecertificeerd voor wetenschap, praktijk, beleid en opleiding
RID is excellent gecertificeerd op het gebied van wetenschap, praktijk, beleid en opleiding door het NKD. RID is al vele jaren aangesloten bij het Ne
Samenwerking dyslexiezorg in Achterhoek
In 2021 zijn acht Achterhoekse gemeenten (Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doetinchem, Oost Gelre, Oude IJsselstreek, Montferland en Winterswijk) ove
Geen dag als dyslexiebehandelaar is gelijk
Als dyslexiebehandelaar weet je van tevoren nooit hoe je dag gaat verlopen. Geen kind, behandeling en dag is hetzelfde. Toch is er altijd wel één din
Kan een leerling zowel dyslexie als dyscalculie hebben?
Veel kinderen met dyslexie hebben naast ernstige problemen met lezen en spellen ook problemen met rekenen. Bij sommigen zijn de rekenproblemen een ge
Wetenschappelijk onderzoek naar groeimindset bij dyslexiebehandeling
RID werkt nauw samen met universiteiten om gezamenlijk de kennisbasis over dyslexie en dyscalculie uit te breiden. Wij sluiten vervolgens onze behand
Dyslexie en dyscalculie: onze behandelaars vertellen
Wanneer leerlingen ondanks intensieve ondersteuning op school veel moeite houden met taal of rekenen, komen ze in aanmerking voor onderzoek en eventu