Voor de taalcoördinator
Selecteer een andere categorie:
RID voor de vierde keer excellent gecertificeerd voor wetenschap, praktijk, beleid en opleiding
7 maart 2023RID is excellent gecertificeerd op het gebied van wetenschap, praktijk, beleid en opleiding door het NKD. RID is al vele jaren aangesloten bij het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD). Het NKD beoordeelt het niveau van de uitvoering van de vergoede dyslexiezorg door praktijken.
- Leerlingen met dyslexie
RID voor de vierde keer excellent gecertificeerd voor wetenschap, praktijk, beleid en opleiding
RID is excellent gecertificeerd op het gebied van wetenschap, praktijk, beleid en opleiding door het NKD. RID is al vele jaren aangesloten bij het Ne
- Leesonderwijs
Letterkennis is niet belangrijk. Het gaat om lettervloeiendheid.
Wij krijgen veel vragen van leerkrachten over het aanleren van letters en klanken. In dit artikel delen wij 7 vragen en antwoorden.
- Leerlingen met dyscalculie
Kan een leerling zowel dyslexie als dyscalculie hebben?
Veel kinderen met dyslexie hebben naast ernstige problemen met lezen en spellen ook problemen met rekenen. Bij sommigen zijn de rekenproblemen een ge
- Leerlingen met dyslexie
Wetenschappelijk onderzoek naar groeimindset bij dyslexiebehandeling
RID werkt nauw samen met universiteiten om gezamenlijk de kennisbasis over dyslexie en dyscalculie uit te breiden. Wij sluiten vervolgens onze behand
- KlankKr8
KlankKr8-effectstudie van het NRO voor kansrijke interventies
KlankKr8 is een nieuwe en veelbelovende manier om leerlingen in groep 2 spelenderwijs de letter-klankkoppelingen te leren. Eerder onderzoek op kleine
- KlankKr8
Beluister de ExpertCast (ANP Business) met Sebastián Aravena over leesonderwijs
Dr. Sebastián Aravena, directeur Inhoud & Ontwikkeling bij RID, was onlangs te gast in de ExpertCast, de podcast van ANP Business.
- KlankKr8
Krachtig letters leren: focus op vlot, vloeiend en veel
We hebben de afgelopen decennia veel bijgeleerd over letterkennis en het belang daarvan voor de lees- en spellingontwikkeling. Krachtige inzichten ui
- Voor het onderwijs
Duurzaam het onderwijs in basisvaardigheden verbeteren: waar te beginnen?
Veel leerkrachten zullen het herkennen: door de dagelijkse drukte is het lastig om duurzame verbeteringen in je onderwijs aan te brengen én met colle
- Leerlingen met dyslexie
Dyslexie en dyscalculie: onze behandelaars vertellen
Wanneer leerlingen ondanks intensieve ondersteuning op school veel moeite houden met taal of rekenen, komen ze in aanmerking voor onderzoek en eventu