Mik: 'Maak er geen nadeel van, maar een voordeel'
18 juli 2023Mik is bij RID in behandeling voor dyslexie. Ze vertelt over haar behandelaar en wat ze van het huiswerk vindt. Ook de moeder van Mik deelt haar ervaring.
- Leerlingen met dyslexie
Mik: 'Maak er geen nadeel van, maar een voordeel'
Mik is bij RID in behandeling voor dyslexie. Ze vertelt over haar behandelaar en wat ze van het huiswerk vindt. Ook de moeder van Mik deelt haar erva
- Leerlingen met dyslexie
Online behandelingen: een effectief alternatief
Tijdens de coronacrisis is de dyslexiezorg overgeschakeld op online behandelingen om de zorg voor kinderen door te laten lopen. Kinderen werden onlin
- Leerlingen met dyslexie
Tristans compliment voor zijn behandelaar Tessa
Dyslectische kinderen hebben, voordat duidelijk is dat ze dyslexie hebben, veel faalervaringen opgedaan op school. Ze zien andere kinderen makkelijke
- Voor het onderwijs
Tips voor een goede voorbereiding op het nieuwe schooljaar
Wij ontvangen veel vragen van scholen over de ondersteuning van leerlingen. Twee vragen die wij vaak horen in de laatste maanden van het schooljaar z
- Leesonderwijs
Aan de slag met leesmotivatie
Het zal niemand ontgaan zijn dat het helaas niet goed gaat met de leesmotivatie van onze jongeren. 60% van de 15-jarigen leest alleen nog als het ech
- Leerlingen met dyslexie
Sophie: “Je hoeft je niet te schamen als je dyslexie hebt."
Sophie volgde een dyslexietraject bij RID. Zij vertelt over haar ervaring.
- Leerlingen met dyslexie
Thuis oefenen: Francijns tips
Ouders willen hun kind met dyslexie graag helpen, maar dat is niet altijd even makkelijk als je kind steeds dezelfde fouten maakt. Thuis oefenen is e
- Leerlingen met dyslexie
Bezoek Tweede Kamer-lid Caroline van der Plas (BBB)
Vrijdag 10 maart bezocht Tweede Kamer-lid Caroline van der Plas (BBB) RID Amersfoort. Ondanks haar zeer drukke programma zo vlak voor de verkiezingen
- TaalKr8
Leestip: boek Effectief lees- en spellingonderwijs -> Informatie, inspiratie en ideeën bij praktische vragen
Het boek ,Effectief lees- en spellingonderwijs, van Madelon van den Boer (docent en onderzoeker UvA) en Sebastián Aravena (onderzoeker en directeur I