- Onderwijs
- TaalKr8 | Leren lezen en spellen
- TaalKr8 | Specialistische zorg
Specialistische zorg bij dyslexie
Voor een beperkt aantal leerlingen is de hulp op school niet genoeg. Gespecialiseerde zorg biedt dan uitkomst. Met gebundelde krachten kan je leerling alsnog mooie stappen maken.
Ondersteuningsniveau 4: externe zorg
Is de taalachterstand bij je leerling ernstig en hardnekkig, dan is er mogelijk sprake van dyslexie. Je leerling kan dan bij ons terecht voor een diagnostisch onderzoek en dyslexiebehandeling.
Maar wij ondersteunen scholen ook bij het op peil brengen van kennis binnen het team op het gebied van dyslexie (herkenning bij en ondersteuning van leerlingen en protocollen).
SpringKr8 | Dyslexie
Met een diagnostisch onderzoek kunnen wij vaststellen of er inderdaad sprake is van dyslexie. Met een specialistische behandeling kunnen wij je leerling vervolgens vooruit helpen, in vaardigheid én zelfvertrouwen. Onze behandeling is in lijn met de meest actuele wetenschappelijke inzichten en bevat alle technieken waarvan bewezen is dat ze werken.
VerbeterKr8 | Taalonderwijs versterken
Krachtig taalonderwijs maak je samen. Bij VerbeterKr8 nemen we samen het lees- en spellingonderwijs, van ondersteuningsniveau 1 t/m 4, onder de loep om tot structurele, doelgerichte verbeteringen te komen.
OnderwijsKr8 | Kennisdeling
Wij vinden het belangrijk om onze expertise en ervaring te delen met scholen en leerkrachten. Wij verzorgen deskundigheidsbevordering op het gebied van taalonderwijs en dyslexiezorg. Wij helpen scholen wetenschappelijke inzichten naar de klas te brengen, om zo meer taalexpertise te verankeren binnen het onderwijsteam.
TaalKr8 op andere ondersteuningsniveaus
Blijf op de hoogte
In onze nieuwsbrief en via onze pagina's op verschillende social media delen wij regelmatig interessante artikelen, handige tips en actualiteiten. Meld je aan voor de nieuwsbrief en volg onze pagina's voor extra taal- en rekenkracht in je tijdlijn en postvak.
Kr8voer | Voor het onderwijs
- Leerlingen met dyslexie
"De behandeling was best pittig, maar het harde werken wierp zijn vruchten af"
Al een aantal jaar geleden begon Caitlyn aan haar dyslexiebehandeling bij RID in Almere. Na 8 maanden merkte zij al echt verschil. Vanessa, de moeder
- Leerlingen met dyslexie
"Diëm hoeft niet altijd meer te gokken, dat maakt hem een stuk zelfverzekerder."
Toen Diëm 9 jaar was, was hij in behandeling bij RID. Zijn moeder vertelde over de voortgang van de behandeling.
- Leerlingen met dyslexie
"Kan Mats met zijn dyslexie wel worden wat hij wil?"
De diagnose, een gesprek verteld door een van onze dyslexiebehandelaars.
- Leerlingen met dyslexie
"Mijn zoon heeft meer zelfvertrouwen gekregen”
Lezen en spellen was altijd al lastig voor Mika (9). Het viel zijn moeder Esther op dat het elke keer weer een strijd was het huiswerk te maken. Voor
- Leerlingen met dyslexie
De dyslexiebehandeling van Aurelie
Aurelia is een spontaan, wijs, half Italiaans meisje van 10 jaar, dol op katten én ze heeft dyslexie. Daarvoor kwam zij vorig jaar in behandeling bij
- Leerlingen met dyslexie
De ervaringen van Bart en zijn moeder
Bart is nu 15 jaar en heeft onlangs zijn onderbouwperiode op het gymnasium cum laude afgesloten. In groep 4 t/m 8 is Bart bij RID behandeld voor dysl
- Leerlingen met dyslexie
Digitale dyslexiebehandelaar: maakt zo lang als nodig is behandelen mogelijk
Dyslexiebehandeltrajecten worden steeds korter door de grote druk op de zorgkosten. Waar de gemiddelde behandelduur tien jaar geleden nog bijna zesti
- Leerlingen met dyslexie
Er zijn altijd wel een paar cliënten die je bijblijven, zo ook beweeglijke Bram
Onze behandelaars hebben allemaal wel een paar cliënten die ze ,extra, bijblijven. Voor Wendy was dat 'beweeglijke Bram'. Haar verhaal over Bram.
- Leerlingen met dyslexie
Geen dag als dyslexiebehandelaar is gelijk
Als dyslexiebehandelaar weet je van tevoren nooit hoe je dag gaat verlopen. Geen kind, behandeling en dag is hetzelfde. Toch is er altijd wel één din
- Leerlingen met dyslexie
Het kind dat je extra bijblijft
Ellen: "In de 20 jaar dat ik werkzaam ben als behandelaar heb ik vele kinderen zien komen en gaan. Van heel jong tot 'al' op de middelbare school, va